De meest gestelde vragen aan Aspire Lease.
Veelgestelde vragen
Wij vertellen je alles over wat er komt kijken bij beginnen met lease.
Voorwaarden en Contract
Alles wat je wil weten over de voorwaarden en contracten.
Bestelling en levering
Waar word je nieuwe auto besteld? Hoe werkt dat precies? Kies ik zelf mijn dealer?
Tijdens de contractperiode
Je kunt heel veel zelf doen. We nemen je mee in de mogelijkheden
Reparatie en onderhoud
Wij vertellen je alles over onderhoud en reparatie van jouw nieuwe auto.
Verzekeringen en schade
Alles wat je moet weten als je rijdt. Onderhoud, schade en meer…
Einde leaseperiode
Wat gebeurt er aan het eind van je contract? We vertellen het graag.
We vertellen je over
Veelgestelde vragen over zakelijk leasen
Vanaf welke leeftijd mag ik een auto leasen?
Als bedrijfseigenaar mag je vanaf elke leeftijd een auto bij ons leasen, maar om een auto te besturen dien je natuurlijk in het bezit te zijn van een in Nederland geldig rijbewijs. Wij hanteren geen verhoogd eigenrisico in geval van schade als je jonger bent dan 23 jaar. We gaan ervan uit dat je de auto netjes gebruikt.
Wat zijn de voordelen van zakelijk leasen?
Je leaset bij ons altijd de nieuwste auto’s tegen een vast bedrag per maand. Je weet dus precies waar je aan toe bent. Dit in combinatie met de unieke voorwaarden van Aspire Lease levert jou enorm veel zekerheid op. Zekerheid over de kosten van mobiliteit per jaar en ook nog eens de zekerheid van geen onverwachte aanpassing van het afgesproken maandbedrag.
Je hoeft ook geen financiële middelen vrij te maken voor de aanschaf van een auto en hiermee kun je dit bedrag besteden aan je eigen bedrijfsactiviteiten. Vanwege het feit dat je niet investeert in de auto komt de auto dus ook niet op je balans te staan en dit kan je voordelen opleveren.
Hoe verloopt een krediet acceptatie bij Aspire Lease?
Wij voeren zelf een kredietacceptatie uit als wij je mogen verwelkomen als nieuwe klant bij Aspire Lease. Hiervoor hebben wij informatie van jou nodig zoals een kopie uittreksel van de KvK inschrijving, de tekenbevoegde kan zich legitimeren en een kopie van de meest recente jaarrekening. Wij verwachten dan wel dat deze kopie van de jaarrekening maximaal van 1 boekjaar geleden is.
We vertellen je over
Voorwaarden en contract
Kan het maandbedrag tijdens de looptijd wijzigen?
Het maandbedrag zal niet veranderen, tenzij er wijzigingen van overheidswege optreden (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, de btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Het bedrag op de offerte is het maandbedrag gedurende de gehele looptijd. Wel kan het gebeuren dat je meer of minder kilometers rijdt dan je van te voren had verwacht. Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in uw overeenkomst te wijzigen. Wij doen dit pas bij een afwijking van meer dan 20%. Daarbinnen reken je gewoon de kilometers af tegen de afgesproken bedragen.
Hebben wijzigingen op het gebied van (houderschap-)belasting invloed op het maandbedrag?
Het maandbedrag kan veranderen als gevolg van wijzigingen van overheidswege. Wanneer bijvoorbeeld de houderschapsbelasting wijzigt of de provinciale opcenten wijzigen dan heeft dit ook een gevolg voor je maandbedrag, vanaf de ingangsdatum van de wijziging van overheidswege. Dit is ook van toepassing voor overige wijzigingen van overheidswege.
Hoe hoog is mijn eigen risico bij schade?
De hoogte van het Eigen Risico is afhankelijk van de leasevorm en van de afspraken die zijn gemaakt met de werkgever. Informeer bij jouw werkgever om hier duidelijkheid over te verkrijgen.
We vertellen je over
Bestelling en levering
Kan ik een proefrit maken met een leaseauto die ik wil uitkiezen?
Ja, dit is mogelijk, onder voorbehoud van beschikbaarheid van de auto van je keuze. Aspire Lease helpt je hier graag verder mee.
Op welke naam wordt het kenteken geregistreerd?
Het kenteken wordt op naam gesteld van Aspire Lease.
Kan ik opties of accessoires toevoegen?
Uiteraard is dit mogelijk. Bij de samenstelling van de offerte bespreken wij graag jouw wensen met betrekking tot opties en accessoires en hierin adviseren wij ook graag. Diverse opties hebben namelijk een zeer geringe meerprijs op het maandleasetarief om reden dat de auto hierdoor ook aan het einde van de leasetermijn beter verkoopbaar is en dus een hogere restwaarde tot gevolg heeft.
Hoeveel tijd zit er tussen de bestelling en aflevering van de auto?
Momenteel gelden er voor de diverse automerken en automodellen lange tot soms zeer lange levertijden. Bij de bestelling van de nieuwe auto word je geïnformeerd over de verwachte levertermijn.
Hoe wordt de auto geleverd?
De nieuwe auto wordt besteld bij de dealer naar keuze of bij een centraal leverende dealer indien dit is overeengekomen. De auto wordt vervolgens bij de berijder afgeleverd.
We vertellen je over
Tijdens de contractperiode
Heb ik recht op pechhulp?
Ja, pechhulp is inbegrepen bij Aspire Lease. Bij aflevering van de nieuwe auto ontvang je een berijdershandleiding met alle belangrijke (pechhulp) contactgegevens.
Ik rijd meer / minder dan afgesproken, en nu?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan dat je in het leasecontract op hebt laten nemen. Aspire Lease vindt het belangrijk dat je niet onnodig met onverwachte kosten wordt geconfronteerd. Om deze reden benaderen wij je eenmaal per jaar met het verzoek jouw kilometerstand door te geven. Wanneer je meer of minder kilometers hebt gereden dan in het contract is opgenomen, dan worden deze jaarlijks afgerekend tegen de prijs die in het leasecontract staan vermeld. Wanneer de situatie wijzigt door bijvoorbeeld verhuizing of het wijzigen van werklocatie en je voorziet hierdoor een structurele wijziging in het aantal kilometers, dan kun je contact opnemen met Aspire Lease.
Hoe kan ik mijn maandtermijn betalen aan Aspire Lease?
De maandleasetermijnen worden betaald middels een automatische incasso. Dit geldt ook voor de betaling van overige facturen alleen geldt hiervoor een langere betalingstermijn dan het maandleasebedrag.
Moet ik het maandtermijn vooraf of achteraf betalen?
Het maandbedrag wordt altijd vooraf geïncasseerd.
Mijn eerste factuur is hoger dan het maandtermijn op mijn overeenkomst. Hoe kan dit?
De oorzaak van een afwijkend bedrag kan veroorzaakt worden doordat de auto in aanschafprijs is gestegen of doordat er verhogingen van overheidswege van toepassing zijn.
Veelal is de eerste maandtermijn geen volledige maand doordat de auto gedurende de maand in gebruik wordt genomen. Dan wordt de eerste maandtermijn ook pro rato berekend
Ik heb een vraag over mijn betalingen
Neem gerust contact met ons op. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tijdens kantooruren (08.30u – 17.00 u). Neem hier contact met ons op.
Ik ben niet tevreden en wil een klacht uiten. Hoe doe ik dat?
Aspire Lease streeft ernaar om iedere klant de best mogelijke service te bieden. Wij dragen er zorg voor dat wij de klacht serieus, vertrouwelijk en direct na ontvangst in behandeling nemen. Heb je suggesties waardoor je van mening bent dat wij onszelf kunnen verbeteren? Ook dat vernemen we graag van je. Neem hier contact met ons op.
jouw leaseauto in top conditie
Reparatie en onderhoud
Mijn auto moet onderhouden of gerepareerd worden. Waar kan ik naar toe?
Je kunt de auto laten onderhouden of laten repareren bij elke Profile of merkdealer in de buurt. Twijfel je over de juiste garage? Je boekt een afspraak via deze link.
Heb ik recht op vervangend vervoer bij onderhoud en/of reparatie?
Als het gewenst of noodzakelijk is verzorgen we altijd het vervangend vervoer voor je. Veelal zijn de kosten van vervangend vervoer ook in je leasecontract inbegrepen.
Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen in het maandtarief?
Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties volgens de voorschriften van de fabrikant zijn inbegrepen in het leasecontract. Hierbij is dus ook de slijtage van onderdelen inbegrepen.
met zekerheid onderweg
Verzekeringen en schade
Heb ik recht op vervangend vervoer bij onderhoud of schade?
Als het gewenst of noodzakelijk is verzorgen wij altijd het vervangend vervoer voor je. Veelal zijn de kosten van vervangend vervoer in het leasecontract inbegrepen. Dit staat ook in je leasecontract vermeld.
Is mijn auto overal verzekerd?
De leaseauto is bijna in alle Europese landen verzekerd. Welke landen dit zijn vind je terug op het verzekeringsbewijs, ook wel bekend als de Groene Kaart. De groene kaart zit ook in onze berijdersapp.
Wat gebeurt er als de auto total-loss is?
In geval van een zodanige schade dat de auto niet meer hersteld kan worden of dat het economisch niet verantwoord is om de auto te laten herstellen (Total Loss of economisch Total Loss) eindigt het leasecontract.
Allereerst hopen wij van harte dat het uitsluitend schade aan de auto betreft en dat jij als bestuurder van de auto en/of de mede inzittenden niets mankeert.
In overleg wordt een tijdelijke auto ingezet. In nader overleg met jou bespreken wij de wensen voor een nieuwe leaseauto en verzorgen wij de offerte voor jouw nieuwe leaseauto.
Er zit een ster/barst in mijn ruit. Wat nu?
Voor glasherstel kun je contact opnemen met Aspire Lease. In overleg bepalen we waar de ruitschade wordt gerepareerd.
Wat gebeurt er met mijn contract bij diefstal?
Bij diefstal dien je hier zo spoedig mogelijk melding van te maken bij Aspire Lease en aangifte te doen bij de politie. In overleg wordt een vervangende auto ingezet.
Als de auto binnen 30 dagen is teruggevonden wordt eventueel geconstateerde schade hersteld waarna de auto weer tot je beschikking staat. In overleg wordt de auto afgeleverd, schadevrij en keurig schoon.
Als de auto niet binnen 30 dagen wordt teruggevonden eindigt het leasecontract. In nader overleg bespreken wij de wensen voor een nieuwe leaseauto en verzorgen wij de offerte en het leasecontract voor een nieuwe leaseauto.
en tenslotte over
Einde leaseperiode
Wat gebeurt er als ik de auto inlever met schade?
De staat van de auto en de aanwezigheid van inleverschades wordt vastgelegd in een innamerapport. De staat van de auto wordt beoordeeld waarbij rekening wordt gehouden met de gebruiksduur en het aantal gereden kilometers van de auto. Voor geconstateerde gebruiksschade is geen Eigen Risico van toepassing. In geval van geconstateerde schade, niet zijnde gebruiksschade, gemeld of nog niet eerder gemeld is er een waardevermindering van toepassing.
Waar lever ik mijn auto in aan het einde van het contract?
In overleg kan worden bepaald dat de leaseauto op een adres naar wens kan worden opgehaald of de auto kan worden ingeleverd bij het kantooradres van Aspire Lease.